Annons:
Etikettsökes
Läst 436 ggr
Finnstill
3/9/17, 7:04 PM

BIL Handikappanpasad med reglage for gas/broms

Jag försöker finna.

Handikappanpassad, Äldre kombi automat, bensin, med hand reglage for gas/broms, servo.

Billig att förvärva och äga.

mvh Finn

Annons:
[PeterTM]
3/9/17, 7:30 PM
#1

Jag vet hur svårt det är att finna en sån bil och jag vet också varför: Det finns ingen som helst uppstyrning av försäljningen av redan anpassade fordon, vilket resulterar i att de säljs som vilka bilar som helst. Då blir det oftast förare utan behov av anpassning som köper bilarna och river ut anpassningen.

Det borde vara självklart för alla som säljer och för alla som köper en anpassad bil, att anpassningsbehovet finns på båda sidor. Jag sålde min förra bil anpassad med T-reglage för gas/broms med höger hand till en annan med samma anpassningsbehov, men som av olika anledningar inte kunde söka FK's bilstöd för handikappade. Samtidigt köpte en kompis till mig en likadan bil, fast han inte behövde anpassningen.

Då revs anpassningen ur och alla de som försöker skaffa en anpassad bil för att de endera ska ta körkort, men inte kan det för att de inte kan köra med pedaler, eller för att de är över 65 och inte får söka bilstöd, gick miste om ytterligare en sån bil.

Finnstill
3/10/17, 2:29 PM
#2

Instämmer med dig!   troligen lönsamt att skapa arbetstillfällen vid en efterfråga på billiga bilar för vanligt folk med särskilda behov.

Jag kan tänka mig det är  dax o skapa en Köp& sälg websjat enbart relaterade till typ handigkapprelaterade fordon.

[PeterTM]
3/10/17, 5:00 PM
#3

#2 Jag kontaktade min kompis för att höra om han hade reglaget kvar, men det var skrotat. Annars hade du kunnat köpa en vanlig bil och montera reglaget i för att sedan typbesiktiga den.

Finnstill
3/12/17, 9:25 PM
#4

Tack för ditt vänliga tänkande.😉

Upp till toppen
Annons: